Inleiding “Beoordeling medewerkers van bewindvoerderskantoren“
Op elk functieprofiel zien wij tegenwoordig wel een lijst met competenties en vaardigheden die een sollicitant moet bezitten om voor een bepaalde functie in aanmerking te komen. We zien daarbij dat de begrippen competentie en vaardigheid vaak door elkaar worden gebruikt, maar dit zijn toch twee verschillende zaken.
In deze training leggen wij uit wat competenties en vaardigheden zijn, wat de verschillen zijn tussen beide en geven wij praktische voorbeelden.
Programma
Hoofdstuk 1: Competenties
1.1. Inleiding
1.2. Wat zijn competenties
1.3. Alle meest voorkomende competenties
Hoofdstuk 2: Vaardigheden
2.1. Wat zijn vaardigheden?
2.2. Enkele voorbeelden van vaardigheden
Hoofdstuk 3: Competenties en vaardigheden
3.1. De verschillen tussen competenties en vaardigheden
3.2. Competenties en vaardigheden ontwikkelen en verbeteren
3.3. Het in kaart brengen van vaardigheden
3.4. Niveau van vaardigheden
3.5. Vaardighedenmatrix
Hoofdstuk 4: Het 360-graden beoordelingssysteem
4.1. 360 graden beoordelingen
4.2. Cultuur en bedrijfswaarden
4.3. Het opzetten van een beoordelingssystematiek
4.4. Het doel van 360-graden feedback vaststellen
4.5. Identificeer de te beoordelen elementen
4.6. Het opstellen van een beoordelingsplan
Hoofdstuk 5: Uitvoeren van 360-graden beoordelingen
5.1. Test de beoordelingen om te zien hoe ze werken
5.2. De 3 punten voor de uitvoering van de beoordelingen
5.3. Werk met je medewerkers na de beoordeling
Hoofdstuk 6: Tot slot
Resultaat
Je krijgt na afloop van de training een examen met 10 meerkeuze vragen. Indien het examen succesvol is afgerond, dan ontvangt de deelnemer het certificaat “Beoordeling medewerkers van bewindvoerderskantoren” als bewijs van deelname. Het certificaat toont aan dat je succesvol 0,75 studie-uren aan scholing hebt gedaan.
Heb je deze training afgerond? Probeer dan ook eens de cursus “Digitaal ondertekenen” of bekijk alle beschikbare modules.